موسسه آموزش عالی معماری وهنر پارس
موسسه آموزش عالی معماری وهنر پارس
تحصیلات تکمیلی انتشارات دوره های تخصصی تکمیلی(Minor) همایش ملی مدیریت ساخته ها آموزش از راه دور دانلودها
اطلاعیه مهم شورای آموزشی دانشگاه معماری و هنر پارس؛ مورخ ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

استمرار برگزاری کلیه کلاس های مجازى و برگزاری کلاس های حضوری و فشرده پس از شروع آموزش حضوری و سایر مقررات آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98

 

ضمن تبریک مجدد آغاز سال نو به اطلاع دانشجویان دانشگاه پارس می رساند متاسفانه تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی حاکی از آن است که برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری حداقل تا چند هفته آتی امکان پذیر نیست. در تداوم برنامه‌های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های الکترونیکی، پیرو اطلاعیه ‌های قبلی و تصمیمات اتخاذ شده در شورای آموزشی دانشگاه و خصوصا ابلاغیه مورخ 11/‏01/‏1399 معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر "تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی تا پایان نیمسال" موارد زیر به عنوان مقررات آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 ابلاغ می گردد:

1- به دلایل متعدد از جمله سیاست کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات متعدد ابلاغ شده، لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، برنامه‌ریزی دانشجویان برای آینده کاری، مشکل افزایش زمان تحصیل دانشجویان و برنامه های آموزشی سال تحصیلی آینده، تداوم فعالیت های آموزشی و اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است.

2- از آنجا که همواره حفظ سطح علمی و کیفیت آموزش از اصول بنیادین دانشگاه پارس می باشد، مدیران گروه و اساتید تمام مساعی خود را جهت دستیابی به این هدف به کار بسته و تمهیدات لازم را برای ارائه دروس با کیفیت مطلوب فراهم آورده اند. در همین راستا با تلاش مدیران گروه و همکاری مستمر و بی وقفه اساتید کلیه کلاسها به صورت مجازى (آنلاین و آفلاین) در تمامی رشته ها در همه مقاطع تحصیلی همچنان در حال برگزاری است. ضوابط و مقررات حضور در کلاس های مجازی مانند کلاس های حضوری می باشد.

3- همانطور که پیش از این اعلام گردیده است کلیه کلاس هاى عملى و آزمایشگاهی و کارگاهى به منظور جبران کمبودهای ناشی از عدم برگزاری کلاس های حضوری، بلافاصله پس از فراهم شدن شرایط، کلاس ها به صورت حضورى و فشرده برگزار خواهد شد و تا زمان تایید استاد درس مبنى بر تکمیل تمامی مباحث آموزشى در ماه های آتی و تابستان ادامه خواهد یافت.

4- با توجه به اعلام مجدد وزارت علوم مبنی بر ضرورت استمرار آموزش های از راه دور در هفته های آتی، کلیه زیرساخت های لازم جهت برگزاری هرچه بهتر کلاس ها چون تهیه قلم نوری، امکان فیلم برداری از کلاس ها و کارگاه های اساتید، استفاده از نرم افزار  Adobe Connect و... توسط واحد انفورماتیک دانشگاه برای آموزش مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین به صورت E-Learning براى تمامی دروس و کلیه اساتید محترم در تمامی مقاطع فراهم گردیده است.

5- از روز شنبه 16 فروردین مانند هفته های گذشته کلیه کلاسها، ارزیابی و کرکسیون طرح ها، اعلام نظر اساتید و سایر فعالیت ها به صورت الکترونیکی تا زمان رفع مشکلات فعلی و اعلام زمان برگزاری حضوری کلاس ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه می یابد. شرکت در کلاس های مجازی کاملا الزامی است و طبق مصوبه وزارت علوم اتمام نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 با روش آموزش الکترونیکی (و به صورت حضوری برای بخش های کارگاهی و آزمایشگاهی در زمانی که توسط دانشگاه اعلام می شود) اجتناب ناپذیر می باشد.

6- حذف درس و یا حذف نیمسال در اطلاعیه وزارت علوم در مورد دانشگاه هایی است که امکان برگزاری کلاس های از راه دور را نداشته اند. لذا نیمسال جاری تجدید نخواهد شد و در تابستان به اتمام خواهد رسید. در صورت وجود شرایط خاص مطابق ضوابط آموزشی برای حذف هر درس و یا حذف نیمسال، دانشجو میبایست همانند ترم های گذشته شخصا درخواست خود را با ذکر دلایل کافی و ارائه مستندات لازم به واحد آموزش دانشگاه تحویل داده تا پس از بررسى شرایط آموزشى ایشان، در صورت تایید شوراى آموزشى دانشگاه در مورد آن تصمیم گیری شود.

7- لازم به ذکر است دانشگاه هیچ مسئولیتی نسبت به عدم ارائه دروس نیمسال جارى در نیمسال بعدى و به تعویق افتادن زمان فارغ التحصیلى یا عدم امکان انتخاب واحدهای مورد نظر دانشجو در نیمسال هاى بعدى نداشته و کلیه تبعات ناشى از آن به عهده شخص دانشجو است.

8- با توجه به لزوم شرکت کلیه دانشجویان در کلاس های مجازی ضروری است دانشجویان جهت اطلاع از گروه های درسی خویش و کانال های مربوط به کلاس های مجازى به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://t.me/ParsUniversityInfo

9- واحد آموزش دانشگاه از تاریخ 16 فروردین دایر بوده و پاسخگوی سوالات کلیه دانشجویان می باشد.همچنین دانشجویان می توانند سوالات و یا مشکلات خود در خصوص کلاس های مجازی را ازطریق آدرس ایمیل ذیل با واحد آموزش درمیان بگذارند.

E-mail: eLearning@pu.ac.ir

10- دانشگاه به صورت مستمر گزارش برگزاری کلاس ها را از اساتید و مدیران گروه پیگیری نموده و از طریق ارسال پرسشنامه ها و تماس با اساتید و مدیران گروه سعی در حل تدریجی مشکلات مینماید. آمادگی دانشگاه برای تامین کلیه امکانات مانند تهیه وسایل و نرم افزار های مورد نیاز، تهیه فیلم از کلاس ها و کارگاه ها به منظور برگزاری هرچه بهتر کلاس ها به اساتید و مدیران محترم گروه اعلام گردیده است.

11- مقرر گردید مهلت انتخاب موضوع پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و استاد راهنما (تحویل فرم شماره یک تحصیلات تکمیلی) تا پایان اردیبهشت ماه تمدید گردد. بدیهی است دانشجویان پس از اخذ تایید استاد راهنما (از طریق ایمیل) می توانند فرم شماره یک خویش را به واحد تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.

12- واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه از تاریخ 16 فروردین پاسخگوی کلیه سوالات دانشجویان می باشد. همچنین دانشجویان می توانند سوالات و یا مشکلات خود در خصوص پایان نامه و استاد راهنما را ازطریق آدرس ایمیل ذیل با واحد تحصیلات تکمیلی درمیان بگذارند.

E-mail: postgraduate@pu.ac.ir

13- کلیه دانشجویانی که در این نیمسال امکان دفاع از پایان نامه خود را دارند، می‌توانند بعد از آغاز آموزش حضوری به صورت حضوری از پایان نامه خود دفاع کنند.

14- برای آن دسته از دانشجویان که قصد دارند زودتر دفاع نمایند، برگزاری جلسه دفاع با تأیید استاد راهنما و اداره آموزش به صورت حضوری (صرفاً هیأت داوران)-الکترونیکی و یا به صورت کاملا الکترونیکی با رعایت شرایط زیر امکان پذیر است:

1-14- ارسال متن نهایی پایان نامه به تمامی داوران و دریافت تاییدیه کفایت پایان نامه برای برگزاری جلسه دفاع

2-14- برگزاری جلسه دفاع توسط واحد تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی مطابق مقررات دفاع از پایان نامه

3-14- ضبط جلسه دفاع با بهره بردن از امکانات مرکز انفورماتیک دانشگاه

به منظور ارتقاء سطح کیفی آموزش در رشته ها و تخصص های مختلف و بهبود مستمر فعالیت های دانشگاه، از پیشنهادات سازنده دانشجویان استقبال می گردد.

امید است با تداوم فعالیت های آموزشی که صحیح ترین اقدام‌ ممکن در شرایط کنونی محسوب می شود ضمن حفظ زمان و وقت ارزشمند دانشجویان عزیز و اساتید محترم در شرایط خاص جامعه، آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل برسد. لذا ضروری است دانشجویان همچنان بدون نگرانی، فرایند آموزش از راه دور را در کلیه دروس تا عادی شدن شرایط کشور به صورت جدی پیگیری نمایند.

 

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان

شواری آموزشی دانشگاه معماری و هنر پارس


تاریخ ارسال: 1399/01/17
  • نشانی: تهران - خیابان کارگر شمالی- خیابان دوم- خیابان انتصاریه
  • رایانامه: info [at] pu.ac.ir
  • تلفن ثابت: ۶-۸۸۳۳۰۹۰۴(۰۲۱)
  • نمابر: ۸۸۳۳۹۸۰۳(۰۲۱)
  • شماره پیامک: ۲۰۰۰۰۸۰۸۰۸۸۰
  •  کد پستی : ۱۴۱۳۹۱۵۳۶۱

خانه     |    آرشیو کل مطالب    |     RSS     |    اینستاگرام    |     لینکدین     | ارتباط با ما