منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتال

تلویزیون و هنرهای دیجیتال

نقش رسانه و اهمیت آن در جوامع امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست. با توجه به قدرت رسانه، نیاز به فراگیری علوم مرتبط با آن، به منظور استفاده صحیح و موثر از این ابزار، امری ضروری است.

دوره کارشناسی تلویزیون و هنرهای دیجیتالی یکی از دوره‏ های آموزش عالی است که به منظور آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در تولید برنامه‏ های تلویزیونی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه ‏ریزی شده است. هدف از برنامه‏ ریزی دوره کارشناسی تلویزیون و هنرهای دیجیتالی پرورش نیروی تفکر خلاقه دانشجویان بر اساس بینش اسلامی، آگاهی‏ های تخصصی و مهارت‏های آنها در زمینه گرافیک تلویزیونی و رایانه‏‌ای و همچنین انیمیشن رایانه‏‌ای برای مشارکت در برنامه‏ های متنوع تلویزیونی از جمله برنامه‏ های خبری و نمایشی است.

فارغ التحصیلان رشته کارشناسی تلویزیون و هنرهای دیجیتالی قادر خواهند بود پس از اتمام تحصیلات خود در مراکز تولید سیمای جهوری اسلامی ایران مشغول به کار شده و با توجه به زمینه‏ های تخصصی انیمیشن و گرافیک در تولید انیمیشن‏ های رایانه‏ ای و زمینه گرافیک تلویزیونی و برنامه‏ های خبری، خدمات مورد نیاز سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تامین نمایند.

درباره رشته

سرعت تحولات تکنولوژیک در عرصه هنر تاثیرات گسترده‌ای داشته است. رشته هنرهای دیجیتال نسخه دیجیتال شده رشته گرافیک و انیمیشن است. حضور رایانه و به طور کلی تکنولوژی دیجیتال در فضای تولید آثار انیمیشن و گرافیک ماهیت این رشته‌ها را با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌های تخصصی با تحولات شگرفی روبرو کرده است. تولید و کارگردانی فیلم‌ها و انیمیشن‌های سینمایی به صورت دوبعدی و سه بعدی و استفاده از دانش دیجیتال در صنعت تصویر اعم از تولیدات گرافیکی، جلوه‌های ویژه و انیمیشن در آثار سینمایی، تلویزیونی و تبلیغاتی دستاوردهای این رشته محسوب می‌شود. پذیرفته‌شدگان این رشته بعد از چهار ترم عمومی  برای رشته گرافیک و انیمیشن انتخاب گرایش خواهند کرد.

زمینه های مهارتی

فارغ‌التحصیلان این رشته با تسلط بر ابزارهای مختلف و نرم‌افزارهای تخصصی کارگردانی و طراحی که در فرایند خلق آثار دیجیتالی سینما و تلویزیون موثرند؛ تسلط پیدا می‌نمایند. استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی دو بعدی و سه بعدی برای طراحی عناصر تشکیل دهنده فیلم از نرم‌افزارهای تخصصی مهارت‌های فنی آنان خواهد بود. ساخت؛ پردازش و متحرک‌سازی تصاویر به صورت دیجیتالی از مهارت‌های فارغ التحصیلان این رشته است.

زمینه های شغلی

فعالیت در تیم تولید فیلم‌های انیمیشن در نقش‌های مختلف مثل کارگردان؛ طراح شخصیـت، فعالیت در مشاغل گرافیکی مثل طراح گرافیک، مصورسازی روزنامه‌ها و مجلات و وب سایت‌های مختلف، فعالیت در استودیو‌های گرافیک و انیمیشن، چاپ و لابراتوار دیجیتال و شرکت‌های تبلیغاتی زمینه‌های شغلی این رشته می‌باشد.

مطلوبیت های حرفه ای 

برای کسانی که مهارت های لازمه را در بخش های مختلف این رشته بدست آورند بازار کار خوبی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موجود است. همچنین با گسترش رسانه های دیجیتالی و شبکه های اجتماعی، امکان کار در بخش خصوصی نیز در سال های اخیر فراهم شده است.

اساتید رشته

دروس رشته

دروس پایه 

مبانی ارتباطات، مردم شناسی و رسانه های تصویری، آشنایی با هنر در تاریخ، عکاسی، تاریخ تلویزیون و فناوری رسانه های جدید، حکمت هنر اسلامی، ارتباطات بصری، آشنایی با فلسفه، تلویزیون، زبان و ساختار، پژوهش و نگارش در تلویزیون، قصه در ادیان، درک و بیان بصری، فلسفه هنر، مخاطب شناسی در تلویزیون

دروس اصلی و تخصصی 

تاریخ انیمیشن، طراحی ۱ و ۲، عکاسی و هنرهای دیجیتالی، سیر تحولات گرافیک، مبانی سایبر میدیا، کاربرد رایانه در فیلم و تلویزیون، طراحی و گرافیک، گونه شناسی برنامه های تلویزیونی، مبانی انیمیشن دیجیتالی، نرم افزارهای گرافیکی، مبانی گرافیک، تدوین دیجیتالی، مبانی تبلیغات تلویزیونی، جلوه های بصری دیجیتالی، زیبایی شناسی هنرهای دیجیتالی، تلویزیون آموزشی، انیمیشن تعاملی

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری