منوی سایت

منوی سایت

Search
دانشگاه پارس

کانون قرآن

کانون ها و انجمن ها

کانون قرآن

إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا

بی ‏تردید این قرآن به استوارترین آیین هدایت می ‏کند، و به مؤمنانى که کارهاى شایسته انجام می دهند، مژده می ‏دهد که براى آنان پاداشى بزرگ است. (اسراء ۹)

اهداف و برنامه‌های کانون قرآن

خداوند را سپاس‌گزاریم بر نعمت‌های بی‌کرانش که از آن جمله نعمت بی‌مانند هدایت را بر ما ارزانی داشت. پیامبری مهربان را به سوی ما فرستاد و معجزه‌ی جاودانش را بر او نازل کرد که حجتی باشد خلق را تا روز محشر. هرآنچه از هدایت برای آسایش دنیا و عقبی نیاز بود در آن قرار داد که در راه مستقیم قدم بگذاریم؛ تا در روز ملاقات او از ما راضی باشد و ما از او. اما چه حیف! گاه چنان مشغله‌های زندگی ما ر ا به خود واداشت که چراغ را گم کردیم و ندانستیم چگونه راه را از بیراهه بیابیم.

کانون قرآن دانشگاه پارس با هدف ایجاد محفلی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در جهت آشنایی بیشتر و انس با قرآن کریم از مهرماه ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این کانون، با همکاری دانشجویان دانشگاه ایجاد شده و بر مبنای مشارکت علاقمندان، برنامه‌های گوناگونی را پیرامون موضوعات دینی و قرآنی در دست برنامه‌ریزی و اجرا دارد. برگزاری جلسه قرآن از برنامه‌های اصلی این کانون است که با تلاش دوستان به صورت مداوم و دوره‌ای در دانشگاه برگزار می‌شود. هدف اصلی این جلسات یافتن فرصتی اگرچند اندک برای آشنایی با معانی و مروری بر مفاهیم قرآن است. برگزاری این جلسات به گونه‌‌ای است که برای همه‌ی علاقمندان به این کتاب هدایت در هر سطحی که باشند قابل استفاده بوده و از حضور عموم دانشجویان و اساتید در این جلسات استقبال می‌گردد. زمان برگزاری جلسات در هر ماه از طریق سایت دانشگاه و نیز نصب اعلامیه به اطلاع دانشجویان رسانده می‌شود.

برخی از سایر برنامه‌های آینده‌ی این کانون عبارتند از برگزاری نمایشگاه در زمینه‌ی کتب و محصولات دیجیتال با موضوعات دینی و قرآنی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و حفظ قرآن، آموزش تجوید به زبان ساده و نیز دیگر برنامه‌هایی که به پیشنهاد دانشجویان برگزار خواهد شد. امیدواریم با حضور دانشجویان علاقمند و برنامه‌های خلاقانه، هرچه بیشتر در این زمینه موفق باشیم و در مسیر هدایت قدم برداریم.

دوستان علاقمند به شرکت در برگزاری برنامه‌های گوناگون این کانون یا عزیزانی که پیشنهاداتی را پیرامون  ایجاد برنامه‌های جدید در زمینه‌های مربوط به این کانون دارند، لطفا نظرات خود را از طریق ایمیل زیر به اطلاع مسئول این کانون برسانند.

Email: Quran[at]parsuniversity.ir