منوی سایت

منوی سایت

Search

آیین رونمایی از کتاب “پل ها و سازه های آبی ایران؛ جلد اول: خوزستان”

چند صباحی است جلد نخست کتاب “پل ها و سازه های آبی ایران” با تمرکز بر آثار ارزشمند به جا مانده در استان خوزستان توسط انتشارات دانشگاه پارس به چاپ رسیده است. در این کتاب که به قلم ارزشمند پروفسور محمود گلابچی و با همکاری مهندس معصومه حاجی زاده به رشته تحریر درآمده است منابع بسیاری در زمینه پل و سازه های آبی مورد بررسی قرار گرفته است. گرچه در مورد پل ها کتاب های متعددی به زبان های گوناگون منتشر شده است، اما در بیشتر منابع و کتب موجود از متون تاریخی و توصیفی از پل و سازه های آبی صورت گرفته است و یا صرفاً به بیان شکل گیری این سازه ها از دیدگاه تاریخی پرداخته شده است.

به همین دلیل برای درک مفاهیم طراحی و شناخت مبانی معماری و مهندسی حاکم بر طراحی و شکل گیری پل ها و معرفی انواع سازه های آبی در طول تاریخ چند هزارساله خوزستان، تدوین کتابی جامع که موضوعات فوق با دیدگاه معماری و مهندسی و تعامل این عوامل با مفهوم پایداری و زیبایی باشد ضروت داشت.

انتشار کتابی چنین ارزشمند باعث شد مراسمی برای رونمایی از آن پیش بینی شود. در این مراسم که به همت خانه معماران ارسباران و با همکاری دانشگاه معماری و هنر پارس و همچنین انجمن مفاخر معماری ایران برگزار می شود، مهمانان از سخنان مدعوین محترم پیرامون این کتاب و موضوع آن – پل ها و سازه های آبی خوزستان – بهره مند خواهند شد. در پنل گفتگو دکتر محمدحسن طالبیان – معاونت محترم سازمان میراث فرهنگی کشور- دکتر محمدرضا عصاری – رییس محترم دانشگاه جندی شاپور دزفول- مهندس سید علیرضا قهاری-رییس محترم انجمن مفاخر معماری ایران- دکتر کیانوش لاری بقال-نائب رییس محترم نظام مهندسی استان خوزستان- و مهندس مجتبی گهستونی-دبیر محترم انجمن فرهنگی تاریانا خوزستان- حضور دارند تا کتاب را بررسی کنند و از بناهای آبی خوزستان بگویند. همچنین مولف محترم، جناب آقای پروفسور محمود گلابچی نیز همراه با خانم مهندس معصومه حاجی زاده حضور خواهند داشت تا از کتاب خود و ضرورت نوشتن چنین اثری بگویند.

این آیین رونمایی روز یکشنبه به تاریخ ۸ مردادماه ۱۳۹۶، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل فرهنگسرای ارسباران واقع در سیدخندان  خیابان جلفا برگزار خواهد شد.

عناوین مرتبط

2955
روزِ باز (Open Day) دانشگاه پارس
چه دانشگاهی را با خیال راحت انتخاب می­کنیم؟ روزِ باز...
مراسم-تکریم-و-معارفه-شهردار-منطقه-12-18
انتصاب استاد دانشگاه پارس به سمت شهرداری قلب تاریخی تهران
دکتر علی محمد سعادتی، به سمت شهرداری منطقه 12 قلب تاریخی...
314
نخستین نشست علمی تحلیل و نقد آثار زاها حدید در دانشگاه پارس برگزار گردید
نشست علمی بررسی، تحلیل و نقد آثار زاها حدید با عنوان...
108
گزارش برگزاری دومین جلسه "محفل انس با قرآن" دانشگاه در سال تحصیلی جدید
دومین جلسه محفل انس با قرآن طبق برنامه اعلام شده در...