منوی سایت

منوی سایت

Search

معماری داخلی؛ از متریال تا طراحی

چند سالی است که معمارانِ ایرانی دریافته‌اند، طراحیِ داخلی (interior design) به اندازه‌ی معماریِ بنا اهمیت یافته است. توجه به این موضوع در سال‌های گذشته باعث شده است، مردم نیز با دقت بیشتری چیدمانِ وسایلِ داخل خانه‌هایشان را انتخاب نمایند. در طراحی و معماریِ داخلی آن چیزی که از مردم برمی‌آید همان “چیدمان” است و نه عوامل تأثیرگذار دیگر.این موضوع باعث شده است که طراحان به مقوله‌ ی “فِرنیچِر” توجه ِ ویژه ای داشته باشند. فرنیچرها یا بارِ زنده ی داخلی خانه، باعث شکل گرفتن فضای داخلی و همچنین زیباتر شدنِ آن می‌شوند.
امروزه مراکز علمیِ پیشرو در دنیا توجه خود را معطوفِ تبدیل علم و دانش به سرمایه کرده‌اند و دانشگاه پارس نیز همواره سعی می‌دارد دانشجویانش را با آن بخشی از دانشِ حرفه‌ای آشنا کند که قابلیت ثروت آفرینی داشته باشد.از این رو در دانشجویان در رشته‌ی معماریِ داخلی در مقطع کارشناسی ارشد، در کارگاه “مَواد و روش‌های ساخت” به پیشاهنگی استادشان، چوب و بتن و شیشه و فلز و پلی استر را به عناصُر تعریف کُننده ی  معماریِ داخلی تبدیل می‌کنند. گاهی با تکه‌ای از چوب و با کمک پلی استر یک‌ میز برای اتاق نشیمن را می‌سازند و گاهی با بتن و تاباندن نور روشنائیِ یک اتاق را تامین می‌کنند. گاهی با چوب و بتن یک ساعتِ رومیزی می‌سازند و گاهی با شیشه و فلز یک میز پذیرایی و این‌ها همگی  به دست دانشجویان ساخته می‌شود تا بتوانند آن چیزی را که در ذهنشان به وجود آورده‌اند، خلق کنند.
این آن چیزی است که از دانشگاه‌هایمان انتظار می‌رود و دانشگاه معماری و هنر پارس تمام تلاش خود را مصروفِ نیلِ به این موضوع کرده است.
تصاویر تعدادی از آثار دانشجویانِ رشته‌ی معماریِ داخلی در مقطع کارشناسی ارشد در کارگاه “مَواد و روش‌های ساخت” که چند روزی در فضای دانشگاه به صورت نمایشگاه برپا شده بودند، در ادامه می‌بینیم.

عناوین مرتبط

5965085820794815433_121-1
 معرفی دوره کارشناسی ارشد «معماری - گرایش پایداری»
 سهم عظیم مصرف منابع انرژی در فعالیت‌های عمرانی، لزوم...
89
گزارش سخنرانی مهندس مهدی ریاحی در دانشگاه پارس
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پارس، دومین جلسه از سلسله...
554
آکادمی پارس برگزار می کند:دوره های آموزشی نرم افزاهای آکادمی پارس
راینو گرس هاپر اتوکد طراحی فیگوراتیو ایده پردازی مکس...