منوی سایت

منوی سایت

Search

همایش ملی پژوهش های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران به صورت آنلاین برگزار شد

در این همایش تأثیر متقابل هنر و معماری و مهندسی در رویکردهای نوین جهانی توسط پروفسور گلابچی مورد بحث و بررسی علمی و تحلیلی قرار گرفت.

بنیان گذار دانشگاه معماری و هنر پارس در سومین همایش ملی پژوهش های نوین دانشگاهی هنر به تبیین جایگاه درخشان ایران در معماری و هنر جهان پرداخت و با بررسی سیر تحول معماری و تکنولوژی جهان به رویکردهای نوین در آینده هنر و معماری و مهندسی جهان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معماری و هنر پارس؛ سومین همایش ملی پژوهش های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران با سخنرانی پروفسور محمود گلابچی چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در معماری و مهندسی راه و ساختمان و بنیان گذار دانشگاه معماری و هنر پارس و دارای کرسی یونسکو در معماری اسلامی با حضور اساتید دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های هنر و معماری و مهندسی عمران روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه به صورت آنلاین برگزار شد.
پروفسور محمود گلابچی به عنوان سخنران کلیدی همایش ضمن تقدیر از برگزاری چنین همایشی سخنرانی خود را با موضوع “تأثیر متقابل هنر و معماری و مهندسی در رویکرد های نوین جهان” با معرفی و‌ تحلیل برجسته ترین آثار معماری جهان در راستای تحقیق اهداف و مفاهیم هنر و مهندسی در کشورهای مختلف جهان آغاز کرد.

سخنرانی ایشان شامل سه محور اصلی بود. ایشان در ابتدا نگاه خاصی به معماری کشورمان داشتند و با معرفی آثار برجسته تاریخ پرشکوه ایران چون تخت جمشید، طاق کسری، مسجد گوهرشاد و… به تبیین جایگاه ایران در معماری و هنر جهان پرداختند.
سیر تحول معماری و تکنولوژی در جهان، محور دوم صحبت های پروفسور بود که با شرح آثار برجسته جهان چون تاج محل، برج و کلیسای پیزا، کلیسای نوتردام، برج ایفل آغاز شد و با تحلیل آثار هنر و معماری و مهندسی دوران معاصر ادامه پیدا کرد.
در بخش سوم نیز رویکردهای نوین در آینده هنر و معماری و مهندسی جهان مورد بررسی قرار گرفت که رویکردهای نوین جهانی مانند ساختمان ها و شهرهایی که انرژی های خود را از محیط پیرامون خود به دست می آورند، معرفی و تحلیل شد.

ترسیم آینده معماری، هنر و مهندسی جهان تا صد سال آینده و نشان دادن کیفیت هنر و معماری در آن زمان و سیمای شهرهای آینده توسط ایشان از بخش های بسیار قابل توجه سخنرانی پروفسور گلابچی بود.

گفتنی است؛ این سخنرانی با استقبال زیاد شرکت کنندگان همایش همراه بود.

مهندس عبدی، دکتر ویدا تقوایی، دکتر جاویدی نژاد، دکتر بهشید حسینی نیز از دیگر اساتید سخنران این همایش بودند.