منوی سایت

منوی سایت

Search

کارگاه سازه‌های قیچی‌سان در دانشگاه معماری و هنر پارس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معماری و هنر پارس، به دنبال استقبال از دوره های پیشین برگزاری کارگاه قیچی‌سان، با هدف انتقال دانش و تجربه سازه‌های نو و تکنولوژی ساخت و سازهای تغییر فرم پذیر، این کارگاه در سالن همایش‌های دانشگاه برگزار شد.

این کارگاه سه‌روزه با حضور استاد لادن وجدان زاده، سرپرست این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان و علاقه‌مندان در هفته آتی برگزار گردید.

در روز اول این کارگاه مبانی ساخت سازه‌های قیچی‌سان به‌صورت تئوری بیان شد و شرکت‌کنندگان با نحوه‌ی عملکرد سازه‌های قیچی‌سان، اصول طراحی و مزایا و معایب آنها از جمله سهولت جابه‌جایی، برپایی سریع، امکان استفاده در بحران‌ها در مقیاس اجرایی آشنا شدند.

در روز دوم کارگاه با هدف ساخت سازه‌ها با توجه به ویژگی‌های مصالح، با به‌کارگیری سیخ‌های چوبی و با استفاده از مدول‌های پایه سازه‌ای خود را به‌صورت گروهی ساختند و با اساس سازه‌های قیچی‌سان، گسترش پذیری و توانایی تکرار سازه‌ها با ریتم وسترن خاص آشنا شدند.

در روز سوم متریال متفاوت بود و الگوهای متعدد و پیشرفته‌تر مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش محوریت کارگاه بر پایه طراحی نماهای پارامتریک با استفاده از قابلیت باز و بسته شدن طراحی شده بود.

در ادامه به ساخت سازه‌ها به‌شکل صفحه‌ای پرداخته شد تا شرکت‌کنندگان با همه انواع سازه‌های قیچی‌سان آشنا شده و برای ژوژمان این کارگاه آشنا شوند. شرکت‌کنندگان کارگاه باید یک پانل ۵۰ در ۵۰ را به‌عنوان یک واحد از نما طراحی می‌کردند که در روز چهارشنبه و همزمان با اختتامیه همایش هفته پژوهش از سازه‌های آنان رونمایی شد.