منوی سایت

منوی سایت

Search

گزارشی از افتتاح نمایشگاه گروهی دانشجویان دانشگاه پارس در خانه گفتمان شهر و معماری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پارس در مراسمی که روز چهارشنبه ۹۵/۰۴/۲۳ با حضور پروفسور محمود گلابچی بنیان گذار محترم دانشگاه پارس و تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید نمایشگاه گروهی دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه پارس در خانه گفتمان شهر و معماری افتتاح گردید.

در این مراسم که آثار دانشجویان در رشته های مهندسی معماری، معماری داخلی، طراحی صنعتی، نقاشی، هنر اسلامی، ارتباط تصویری و طراحی لباس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است بالغ بر ۶۰۰ اثر هنری و پروژه های طراحی شده توسط دانشجویان دانشگاه پارس ارائه گردیده است.

این مراسم پر شور با سخنرانی پروفسور گلابچی بنیان گذار دانشگاه آغاز گردید. ایشان اهداف و چشم اندازهای دانشگاه پارس برای تبدیل شدن این دانشگاه به یک نماد آموزش عالی غیر دولتی در بالاترین سطح علمی و دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین را بیان نمودند. وی اضافه نمود دانشگاه پارس اهداف بلندی در ارائه ی آموزش های تخصصی معماری و هنر در مقیاس ملی و بین المللی را دنبال می کند. پروفسور گلابچی اضافه کرد دانشگاه پارس همچنان در جهت تحقق اهداف بنیادین این دانشگاه (پویایی، استواری، سربلندی: پارس) و تربیت انسان های متخصص و برجسته براساس برنامه های توسعه پنج ساله، ده  ساله و بیست ساله اقدام خواهد نمود و قرار گرفتن این دانشگاه در زمره ی دانشگاه های برتر کشور (دانشگاه های سطح یک) نشانی از تحقق بخشی از ایبن اهداف است.

در ادامه آقای دکتر علی رضا اژدری مدیر گروه طراحی صنعتی در زمینه فلسفه طراحی مطالب قابل توجهی بیان نمود. سپس خانم ادراکی استاد گروه کارشناسی هنر اسلامی ضمن تشکر از توسعه رشته های هنری در دانشگاه پارس  با رویکردی نوین از فضای علمی و آموزشی دانشگاه و انگیزه بسیار بالای اساتید و دانشجویان تقدیر نمودند. در ادامه مهندس امیر حسین همتی در زمینه جایگاه بلند دانشگاه پارس در جامعه حرفه ای سخن گفتند و خبر ایجاد رشته سینما با گرایش کارگردانی از مهرماه سال ۹۵ را با حضور اساتید برجسته سینمای ایران همچون شمس لنگرودی و کامبوزیا پرتوی را اعلام نمود و اظهار اطمینان کرد که ایجاد رشته سینما در دانشگاه پارس تحولی در صنعت سینمای کشور ایجاد خواهد نمود. سپس آقای علی حضرت پور از شور و نشاط دانشگاه پارس و فضای پویای رشته های هنر در این دانشگاه و انگیزه اساتید و دانشجویان برای ارتقاء رشته های هنری سخن گفت و با اشاره به حضور خویش در دانشگاه های متعدد کشور کیفیت آموزشی و سطح علمی دانشگاه پارس را کاملا متفاوت و مثال زدنی توصیف نمود. در پایان اساتید و دانشجویان از آثار دانشجویان دانشگاه پارس در این نمایشگاه گروهی بازدید نمودند.

شایان ذکر است این نمایشگاه از روز ۲۳ تا ۳۱ تیرماه از ساعت ۸:۴۵ الی ۱۸:۴۵ در محل خانه گفتمان شهر و معماری واقع در خیابان طالقانی غربی، پس از میدان فلسطین، شماره ۵۱ برای بازدید عموم دایر می باشد.

عناوین مرتبط

274
گزارش مراسم بزرگداشت هفته مهندس
مراسم بزرگداشت هفته مهندس روز دوشنبه 3 اسفند 94 با...
3117
بازدید دانشجویان کارشناسی ارتباط تصویری ازچاپخانه افست
بازدیدهای تخصصی که منجر به رشد و ارتقاء دانشجویان در...
362
انتخاب کتاب معماری بایونیک به عنوان کتاب برگزیده سال دانشگاهی سال 95
کتاب معماری بایونیک تالیف پروفسور محمود گلابچی و مرتضی...
354
بازدید پروفسور گلابچی از نمایشگاه آثار دانشجویان معماری داخلی دانشگاه معماری و هنر پارس در دانشگاه هنر
پروفسور محمود گلابچی ریاست محترم دانشگاه معماری و هنر...