منوی سایت

منوی سایت

Search

گزارش فعالیت های دو هفته پایانی نیمسال جاری در دانشگاه پارس

گزارش فعالیت های دانشگاه پارس در دو هفته پایانی نیمسال جاری

هم نشینی با معماران

دوم خرداد ماه، دانشگاه معماری و هنر پارس میزبان سیاوش تیموری، معمار برجسته ایران بود. سیاوش تیموری که به واسطه حدود ۶۰ سال سابقه طراحی در سطح بین المللی دارای تجربه فراوانی در معماری است، در این نشست از آثار خود برای دانشجویان گفت و طرح هایش در ایران و خارج از ایران را تحلیل و بررسی کرد. این نشست که با استقبال فراوان دانشجویان و اساتید مواجه شد، آغازی بود بر سلسله نشست هایی با حضور معماران برجسته کشور که در آینده ای نزدیک با حضور بزرگانی هم چون سام طهرانچی، علیرضا تغابنی، رضا دانشمیر و… ادامه خواهد یافت.

Think Platform

سوم خرداد ماه، انجمن فناوری معماری پارس با دعوت از مهندس احمد علیپور نشستی را با عنوان Think Platform برگزار کرد. احمد علیپور بنیان گزار گروه شرکت های فراسو است که حالا پس از حدود ۳۰ سال فعالیت در زمینه سخت افزار های رایانه ای، در سطح بین المللی می درخشد و محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور صادر می کند. علیپور که از مدیران موفق کشور در بخش خصوصی است، در این نشست از موفقیت های خود در طول این سالها گفت تا تجربه خود را به دانشجویان دانشگاه پارس منتقل کند.

پایداری-ناپایداری

نهم خرداد ماه، دانشگاه معماری و هنر پارس کارگاهی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد معماری و تکنولوژی معماری با حضور مهندس فرهاد احمدی برگزار کرد. این کارگاه که به عنوان بخشی جانبی از کلاس طرح دانشجویان کارشناسی ارشد برگزار می شد با سمیناری در رابطه با بحث پایداری در معماری آغاز شد که در آن، فرهاد احمدی از تجربیات بشر در دورانهای مختلف در زمینه پایداری گفت. همچنین در پایان با تعریف پروژه ای برای دانشجویان کارگاه اول پایان یافت تا کار با ارائه طرح ها در کارگاه بعدی ادامه پیدا کند.

Innovative Buildings 

یازدهم خرداد ماه، آخرین برنامه در طول دو هفته پایانی نیمسال جاری با حضور Tobias Wallisser  معمار برجسته اروپایی و استاد دانشگاه هنرهای زیبای اشتوتگارت برگزار شد. در این نشست که با عنوان Innovative Buildingsبرگزار می شد، آقای ولیسر از طرح های خود که شامل پروژه های بزرگی همچون موزه مرسدس بنز -که خود طراح ارشد آن بوده است WaterCubeدر پکن و…  برای دانشجویان و اساتید حاضر در مراسم گفت. نشست هایی که با حضور معماران بین المللی برگزار می شود هر از چندگاهی در دانشگاه معماری و هنر پارس برگزار می شود که همانند این مراسم با استقبال فراوانی مواجه می شود.

عناوین مرتبط

477
بیست و دومین بازدید دانشجویان دانشگاه پارس از محل اکسپوی تهران (نمایشگاه شهر آفتاب)
بیست و دومین بازدید دانشجویان دانشگاه پارس، توسط کانون...
2خبر و رویداد
از کتابخانه آستان قدس تا تالیف «فراتر از طراحی»- گفت و گوی خبرگزاری ایبنا با پروفسور گلابچی
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)– دکتر محمود گلابچی: اولین‌بار...
2679
برگزاری سمینار خلاقیت در کارآفرینی در دانشگاه پارس
سمینار خلاقیت در کارآفرینی 6 اردیبهشت، با حضور جمعی...
97
دهمین بازدید دانشجویان دانشگاه معماری و هنر پارس از نمایشگاه بین المللی شهر تهران (اکسپو)-گروه دوم
دومین بازدید دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه پارس...