منوی سایت

منوی سایت

Search

ملاقات پروفسور گلابچی ریاست دانشگاه معماری و هنر پارس و دکتر جوزپه زامپینی رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا و تفاهم‌نامه پارس با دانشگاه‌های بین‌المللی ژنوا ایتالیا –  مارخی روسیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معماری و هنر پارس، روز سه شنبه هفتم آذر ماه ۱۴۰۲ جلسه ای با حضور بنیان گذار دانشگاه پارس و چهره ماندگار معماری و مهندسی ایران، پروفسور محمود گلابچی با جناب دکتر جوزف زامپینی، رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا و ریاست اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا، دکتر مقدس زاده از مدیران ارشد شرکت آنساندو ایتالیا ،دکتر محمدرضا گلابچی قائم مقام و استاد دانشگاه پارس و دکتر علی وکیلی مدیرعامل گروه شرکت های فراب، به منظور برقراری همکاری علمی-تخصصی با دانشگاه های مطرح ایتالیا و ایجاد افق های نو در حوزه آموزش و پژوهش در زمینه  هنر، صنعت و معماری  برگزار گردید.

این دیدار پیرو مکاتبه رئیس دانشگاه پارس با رئیس دانشگاه ژنوا ایتالیا با هدف ایجاد همکاری های تخصصی و پژوهشی با دانشگاه ژنوا ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه تورین و دانشگاه فلورانس که دارای سابقه درخشانی در زمینه معماری، شهرسازی و مهندسی ساختمان، طراحی مد و لباس، طراحی طلا و جواهر و سایر رشته های مرتبط با هنر و معماری می باشند، انجام شد.

در بخش نخست دیدار، معرفی دانشگاه معماری و هنر پارس به تفضیل انجام شد و سطح علمی دانشگاه،گستردگی رشته های آن، وسعت فعالیت ها، اهداف و رویکردهای بلند دانشگاه پارس که در مرزهای دانش بشری قرار دارد مورد تحسین و تقدیر اقای دکتر زامپینی و دیگر حاضرین جلسه واقع شد.

دکتر زامپینی با توجه به وجود رشته های مشترک در مقاطع مختلف بین دو دانشگاه، زمینه های مشترک همکاری نظیر ایجاد دوره های مشترک به صورت Dual Degree و Joint Degree ، برگزاری همایش ها و کنفرانس های تخصصی، همین طور مبادله گسترده استاد و دانشجو، بین دانشگاه پارس با دانشگاه ژنوا ایتالیا که دارای سابقه درخشان در زمینه معماری و ساختمان در اروپا است، رابسیار موثر و به سود دو کشور دانست.

نظر به تاسیس رشته طلا و جواهر برای اولین بار در ایران توسط دانشگاه پارس و سابقه چند هزار ساله طراحی طلا و جواهر در ایران، زمینه همکاری این دانشگاه با دانشگاه تورین و فلورانس به عنوان دانشگاه های برتر در زمینه طراحی طلا و جواهر در اروپا فراهم گردید.

با توجه به فعالیت های گسترده دانشگاه پارس در زمینه گرافیک، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، طراحی مد ولباس و مقاوم سازی ابنیه تاریخی، زمینه همکاری با دانشگاه پلی تکنیک میلان که از مهم ترین مراکز طراحی، معماری و مقاوم سازی بناهای تاریخی در اروپا به شمار می رود فراهم گردید.

شایان ذکر است در گذشته، دانشگاه معماری و هنر پارس به عنوان دانشگاه پیشرو در زمینه معماری با دانشگاه ساپینزای رم ، تفاهم نامه ای منعقد کرده بودند که در این جلسه استمرار فعالیت های مرتبط به آن نیز مورد بحث قرار گرفت.
در پایان با اهدای نمونه ای از آثار هنری دانشگاه معماری و هنر پارس، از زحمات جناب دکتر جوزپه زامپینی به عنوان شخصیت تاثیرگذار در روابط دانشگاهی و صنعتی بین دو کشور قدردانی به عمل آمد.

عناوین مرتبط

3167
جایزه کتاب
بنا بر اعلام دبیرخانه پنجمین دوره دو سالانه کتاب معماری...
-6021707645968302408_121
ثبت نام در “مقطع کارشناسی ناپیوسته” (کاردانی به کارشناسی) دانشگاه معماری و هنر پارس بر اساس سوابق تحصیلی
 ثبت نام در “مقطع کارشناسی ناپیوسته” (کاردانی به کارشناسی)...
اطلاعیه
اطلاعیه تحصیلات تکمیلی دربارۀ بازۀ زمانی مهلت ارسال پروپوزال مقطع کارشناسی
کلیۀ دانشجویانی که تصمیم دارند در تیر ماه 1403  از...
اطلاعیه ها
اطلاعیه واحد تحصيلات تكميلی درباره بازۀ زمانی "درخواست تمدید سنوات" مقطع کارشناسی
دانشجویان مقطع کارشناسیکه قصد ارائه پروژه نهایی خود...
458
برگزاری سلسله نشست هایی با موضوع ضرورت تحول در آموزش معماری کشور توسط دانشگاه پارس
دانشگاه پارس در راستای تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه و...