منوی سایت

منوی سایت

Search

الزامات و مدارک مورد‌نیاز برای جلسه دفاع دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد رشته‌های مرتبط با معماری، مرمت و شهرسازی

“الزامات و مدارک مورد‌نیاز برای جلسه دفاع دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد رشته‌های مرتبط با معماری، مرمت و شهرسازی”

(معماری، معماری‌داخلی، فناوری معماری ‌دیجیتال، فناوری معماری ‌بایونیک، انرژی و معماری، معماری‌منظر، معماری‌مسکن، مطالعات معماری‌ایران، مرمت ابنیه‌تاریخی، استحکام‌بخشی بنا‌های‌تاریخی، طراحی‌شهری)

تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد (در رشته‌های فوق) که مجوز دفاع تایید شده خود را از واحد تحصیلات‌تکمیلی دریافت کرده‌اند و آماده دفاع از پایان‌نامه می‌باشند؛ برای دفاع از پایان‌نامه خود الزامی است که قبل از جلسه دفاع مدارک ذیل را با رعایت الزامات قید شده آماده نموده و به پست الکترونیکی واحد تحصیلات ‌تکمیلی و داوران، حداکثر تا یک هفته قبل از تاریخ دفاع، ارسال نمایند.

الزامات و مدارک مورد‌نیاز برای دفاع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد:

  1. ارائه رساله (نهایتاً تا ۱۵۰ صفحه) با محتوا، فصل‌بندی مورد تأیید استاد راهنما و با رعایت دقیق شیوه‌نامه دانشگاه پارس، الزامی است.
  2. نقشه‌های معماری ارائه شده باید شامل پلان‌های طبقات و نماها (حداقل دونما)، دو مقطع با مقیاس متناسب با پروژه، ضخامت قلم صحیح با لحاظ کردن ساختار سازه‌ای پروژه، معرفی سیستم تأسیسات آن، پلان بام با اندازه دقیق و مقیاس ۱:۱۰۰، سایت پلان (مقیاس ۱ به ۱۰۰ یا ۱ به ۲۵۰) با رعایت اصول ترسیمی (دستی و یا اتوکدی) باشند و با استفاده از علامت‌ها، کدهای ارتفاعی و جدول معرفی کامل هر نقشه (Legend) ارائه شوند.
  3. پلان ستون‌گذاری و تیرریزی و فوندانسیون و جزئیات الزامی است. فرایند طراحی، اسکیس‌ها و طرح‌های اولیه باید درج شوند. شیت‌بندی باید در قالب شیت‌های ۷۰*۱۰۰ یا شیت‌های ۷۰*۵۰ انجام شود. معرفی جزئیات فنی و مقطع دیوارها (wall section) می‌تواند تأثیر مثبت بر ارزیابی داشته باشد. نقشه‌ها حتما باید به صورت پی‌دی‌اف (pdf) به همراه مقیاس و به صورت جداگانه ذخیره شده باشند.
  4. ارائه تصاویر سه‌بعدی داخلی و خارجی پروژه از زوایای گوناگون (دید انسانی و دید پرنده) با تعدادی که معرف کامل طرح باشد، الزامی است.
  5. ساخت ماکت اختیاری است (اگرچه به معرفی هرچه ‌بهتر پروژه کمک می‌کند و می‌تواند تأثیر مثبت بر ارزیابی داشته باشد).
  6. در راستای معرفی هرچه ‌بهتر طرح، استفاده از انیمیشن و کلیپ‌های تصویری با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند(Lumion)  توصیه می‌شود.
  7. تحویل فایل ارائه مجازی (پاورپوینت) شامل مراحل تحقیق و نتایح حاصل از آن، معرفی فرایند تحقیق-روش‌های گردآوری اطلاعات و تحلیل آن‌ها، معرفی نتایج حاصله و بیان تأثیر تحقیق بر طرح، معرفی موضوع پروژه، روند طراحی پروژه، نمونه‌های موردی، تحلیل سایت، نقشه‌ها و تصاویر سه‌بعدی، الزامی است.

واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه معماری و هنر پارس

عناوین مرتبط

457
گزارش بیستمین بازدید علمی- آموزشی دانشجویان رشته های باستان‌شناسی و مرمت ابنیه دانشگاه پارس
نخستین بازدید تخصصی دانشجویان گروه باستان‌شناسی دانشگاه...
2868
معماری داخلی؛ از متریال تا طراحی
چند سالی است که معمارانِ ایرانی دریافته‌اند، طراحیِ...
z 2
مصاحبه پروفسور گلابچی با روزنامه قدس در مورد ضرورت ارتقاء معماری و مهندسی در کشور
پروفسور گلابچى در مصاحبه با روزنامه قدس به جايگاه مهندسى...
2خبر و رویداد
برای اولین بار در کشور: تاسیس دفتر امور دانش آموختگان دانشگاه پارس
تاسیس دفتر امور دانش آموختگان دانشگاه پارس به منظور...