منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

رشته ارتباط تصویری به انتقال پیام از طریق تصویر که در قالب پوستر، تابلو های بزرگ تبلیغاتی، انواع علایم پیکتوگرام، عنوان نشانه ها و آرم ها، پویا نمایی، تبلیغات تلوزیونی، صفحه آرایی نشریات و … می گویند. خلاقیت از مهمترین ویژگی های یک طراح گرافیک است و در فضای رقابتی این رشته، خلق ایده های جدید نقش بسزایی دارد. این رشته در ایران از هنرستان تا دوره کارشناسی ارشد آموزش داده می شود. از جمله مهارت های لازم برای ورود به این شغل، آشنایی با فنون طراحی، نقاشی، عکاسی، تصویر سازی و استفاده از نرم افزار های طراحی برای تولید تصاویر است.

در طراحی گرافیک هر نمونه کار طراح به نوعی تبلیغ کار او نیز به شمار می آید. طراحی که برای یک شرکت گرافیکی کار می کند با عملکرد خوب و تبلیغ نمونه کارهای خود می تواند کم کم به یک مدیر خلاق یا ناظر و سرپرست طراحان دیگر تبدیل شود. فراموش نکنید که موفقیت بیشتر به معیار هایی نظیر شناخته شدن در بازار کار، میزان کارایی و ابتکار شما بستگی دارد.

درباره رشته

یکی از راه‌های ارتباطی انسان برای انتقال پیام، استفاده از تصویر است. این موضوع در قرن حاضر اهمیت به‌سزایی یافته و حضور فضای مجازی و اینترنت نیز به اهمیت این موضوع افزوده است. در همین راستا، رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری به دانشجویان و علاقمندان می‌آموزد چگونه با کمک ابزار و امکانات مختلف، مانند طراحی، عکاسی، چاپ، نقاشی، خوشنویسی، نرم‌افزارهای گرافیکی، و انواع رسانه‌های دیگر، پیام بصری و گرافیکی خود را بیان کرده و توانایی خود را در امور تبلیغات تجاری و فرهنگی ارتقا بخشند. دانش‌آموختگان در این رشته می‌توانند فعالیت‌هایی چون طراحی سایت، صفحات اینستاگرام، تصویرسازی کتاب، خلق پوستر، تبلیغات برای نشریه‌ها و جراید، نمایشگاه‌ با موضوعات گوناگون و یا کالاهای مختلف را انجام دهند. به همین دلیل در این رشته آشنایی با مقدمات علومی چون روانشناسی، اقتصاد، ادبیات، و فناوری‌های روز نیز اهمیت دارد.

مؤسسۀ آموزش عالی معماری و هنر پارس نیز با بهره‌گیری از تجربیات ارزندۀ اساتیدِ مجرب در زمینۀ ارتباط تصویری، در تلاش است  اهداف این رشته را برآورده سازد و متخصصان را در زمینۀ گرافیک آماده ورود به جامعۀ حرفه‌ای سازد.

اساتید رشته

دروس رشته

در حال بروزرسانی است

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری