منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته کارشناسی ارشد طراحی شهری

کارشناسی ارشد طراحی شهری

درباره رشته

طراحی شهری فعالیتی است میان رشته‌ای که در برگیرنده راه‌حل‌هایی است که هدفشان سامان بخشی کالبدی عرصه عمومی شهر به نحوی است،که موجب ارتقای کیفیت عملکردی محیط زیست و تجربه زیباشناختی و مکان‌های شهری است.
حوزه فعالیت رشته طراحی شهری: ارائه طرح‌های بهسازی، نوسازی و بازسازی در مقیاس‌های کوچک (در حد یک بلوک شهری یا خیابان) تا مقیاس‌های بزرگ (در حد منطقه)، پروژه‌های مرتبط به تهیه اسناد هدایت و چهارچوب طرحی شهری متناسب با مقیاس، ارائه طرح‌های موردی در پروژه و طرح‌هایی که در جهت بهسازی و زیباسازی هم‌چنین بالا بردن کیفیت فضایی و عملکردی فضاهای شهری می باشند، ارائه طرح ضوابط و معیار برای ساخت برنامه و نماهای بدنه‌های شهری.

اساتید رشته

دروس رشته و مهارت ها

دانشگاه پارس با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده‌ی اساتید مجرب در زمینه‌ی طراحی شهری و آموزش حرفه‌ای دروس عمومی و تخصصی، به حضور متخصصان در این حوزه یاری رسانده و در تلاش است دنیای وسیعی از هنر، دانش و خلاقیت همراه با صنعت را به روی هنرجویان باز کند.

فارغ التحصیلان این رشته، می‌توانند در سازمان‌های شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی، شرکت عمران، سازمان‌های زیباسازی استان و شهر سازمان‌ها و مؤسسات وابسته و یا زیرمجموعه‌آن‌ها مشغول به کار شوند و عهده‌دار کارهای اجرائی نیز باشند.

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری