منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته کارشناسی ارشد معماری مسکن

کارشناسی ارشد معماری مسکن

درباره رشته

در میان گرایش‌های مختلف معماری، مسکن و معماری مسکن بیشترین ظرایف و پیچیدگی را دارد، چون با زندگی روزمره و پیوسته انسان‌ها سَر و کار دارد. این معماری، در مقیاس خُرد و کوچک حتی، در حدِ‌مقیاس واقعی معماری مخاطب محور عمل می‌کند و معمار برای مُخاطب و بهره‌بردار مُشخص طرح می‌زند. در طرح‌های بزرگی چون مُجتمع‌های آپارتمانی ‌هم مُخاطب و نیازهای او در مقابل معمار قرار دارد، اما این‌جا مُخاطب عام مطرح است تا مُخاطب خاص.
حاصل کار معماری اگر دارای ویژگی‌ها و مختصات خاصی باشد، به خودیِ‌خود، مُخاطبانِ‌ خاصی را جذب خواهد نمود. در این مورد سابقه اِعمال شده توسط معمار است که مُخاطب آتی را تعریف می‌کند. بدین ترتیب معماری مسکن، به ویژه وقتی که هدفش رسیدن به  روحِ «خانه» باشد، معماری پُر از رمز و راز و زیبایی است.

اساتید رشته

دروس رشته و مهارت ها

دانشگاه پارس با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده‌ی اساتید مجرب در زمینه‌ی معماری مسکن و آموزش حرفه‌ای دروس عمومی و تخصصی، به حضور متخصصان در این حوزه یاری رسانده و در تلاش است دنیای وسیعی از هنر، دانش و خلاقیت همراه با صنعت را به روی دانشجویان باز کند.

فارغ التحصیلان این رشته، می‌توانند به ساختمان‌سازی (طراحی فنی ساختمان های مختلف) بپردازد اما فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد چون جنبه‌های هنری معماری را آموزش دیده است، بیشتر به هنر معماری می‌پردازد.

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری