منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته کارشناسی ارشد مهندسی معماری اسلامی

کارشناسی ارشد مهندسی معماری اسلامی

درباره رشته

معماری اسلامی طیف وسیعی از مساجد، مقبره ها،‌ کاخ ها و قلعه ها را در سراسر جهان در بر گرفته است، به خصوص در کشورهایی که توسط مسلمانان از قرن هفتم به بعد اداره شده است. این نوع معماری در بر گیرنده سبک های متنوع اسلامی است که از آن جمله اند مکتب سوریه، مکتب مغرب شامل تونس، الجزایر، مراکش و اسپانیا،‌ مکتب ایرانی شامل ایران، عراق،‌آسیای میانه، افغانستان و بخشی از پاکستان‌، مکتب عثمانی شامل ترکیه و آناتولی، مکتب هند.

هدف رشته مهندسی معماری اسلامی تربیت افرادی است که با توجه به رعایت و حفظ مسایل زیبایی شناسی معماری و توجه به مسائل مربوط به کاربری و آسایش انسانی و اقلیمی و صوتی و… در طراحی بنا و معماری و شهرسازی به مسائل و دیدگاه‌های اسلامی و رعایت اصولی که در معماری مسلمانان دارای ارزش بوده‌اند، توجه داشته باشند.

اساتید رشته

دروس رشته و مهارت ها

دانشگاه پارس با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده‌ی اساتید مجرب در زمینه‌ی معماری اسلامی و آموزش حرفه‌ای دروس عمومی و تخصصی، به حضور متخصصان در این حوزه یاری رسانده و در تلاش است دنیای وسیعی از هنر، دانش و خلاقیت همراه با صنعت را به روی دانشجویان باز کند.

فارغ التحصیلان این رشته، قادر خواهند بود در طراحی اماکن مذهبی و مقدس اسلامی، بازسازی بناهای تاریخی با معماری اسلامی مشغول به کار شوند.

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری