منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته کارشناسی ارشد طراحی صنعتی

کارشناسی ارشد طراحی صنعتی

امروزه طراحی صنعتی به عنوان رشته‎ ای نوین در ایران و جهان، به دلیل پرداختن به یکی از ضروری‎ترین نیازهای جوامع به یکی از جذاب‎ترین رشته‎ های دانشگاهی (چه از نظر فنی- مهندسی و چه از نظر هنری) تبدیل گردیده است. طراحی (یا اصطلاحاً Design) به عنوان فرهنگ برخورد با فناوری در کنار فرهنگ معماری و مهندسی به صورتی مستقل در حال شکل‎ گیری و تکوین در سطح جهانی است. دانشجویان طراحی صنعتی همزمان با کسب‎ خلاقیت‎ های هنری مباحث فنی – مهندسی را فرا گرفته و به طراحی و مدل سازی محصولات، خدمات و سامانه‎ های مورد نیاز جامعه پرداخته و از دیدگاه‎های عوامل انسانی، کاربردپذیری و زیبایی شناسی به ارتقاء محیط اطراف خود اقدام می‎نمایند.

این رشته به تعامل سه جانبه ای میان فرهنگ، فناوری و انسان می پردازد و به واسطه این تعامل قابلیت اثرگذاری در حیطه ‎های متعدد (از طراحی محصول تا مبلمان و تجهیزات) را دارا می باشد. این رشته در ایران دارای گرایش ‎های متعددی است، از طراحی محصول و طراحی ارتباطات تا طراحی داخلی، طراحی مبلمان و طراحی فرهنگ بنیان.

درباره رشته

طراحی صنعتی ترکیبی است از هنرطراحی و آشنایی با صنعت؛ نوآوری در صنعت عاملی است که به دلیل بروز نیازهای جدید و همچنین نیاز انسان به تنوع، همواره مورد توجه است. در این میان لازم است افرادی با تسلط به طراحی با توجه به جنبه‌های هنری آن، و همچنین آگاهی کافی نسبت به سایر علوم وجود داشته باشند که با طرح‌ها و ایده‌های جدیدی که ارائه می‌دهند، پاسخ این نیازها را از تصور به بهترین شکل ممکن به واقعیت تبدیل کنند.
آنچه در دوره کارشناسی ارشد طراحی صنعتی به شکل تخصصی‌تر به آن اهمیت داده شده است مباحث تئوری تخصصی در زمینه طراحی صنعتی می‌باشد، موضوعات اقتصادی و اجتماعی، جامعه شناسی صنعتی، علوم و فنون جدید و روش‌های طراحی صنعتی در دنیای امروز از این جمله مباحث هستند.

اساتید رشته

دروس رشته

در حال بروزرسانی است

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری