منوی سایت

منوی سایت

Search
اطلاعیه ها

رشته کارشناسی ارشد استحکام بخشی بناهای تاریخی

کارشناسی ارشد استحکام بخشی بناهای تاریخی

درباره رشته

دانشگاه پارس با قریب به یک دهه آموزش موفق در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد رشته‌های مختلف مرتبط با ساختمان و معماری، از جمله کارشناسی ارشد “فناوری معماری” و کارشناسی ارشد “مرمت بناهای تاریخی”؛ با موافقت و اعطای مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه‌اندازی رشته فناوری معماری-گرایش استحکام‌بخشی بناهای تاریخی اقدام نموده است.

با توجه به تاریخ شکوهمند معماری ایران و پیشینه افتخارآمیز این سرزمین، حفاظت از میراث ارزشمند فرهنگی کشور و سپردن آن به نسل‌های آینده یک ضرورت است. بر همین اساس رشته استحکام بخشی بناهای تاریخی موقعیتی را فراهم می‌سازد تا معماران و مهندسان و متخصصان کشور، این میراث گرانبها را با حفظ استحکام و پایداری آن برای آیندگان صیانت نمایند. رشته استحکام بخشی بناهای تاریخی در مرزهای دانش به عنوان یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های کارشناسی ارشد در کشور، آموزش لازم برای حفظ پایداری و استحکام بناهای تاریخی را با ارائه دروس تخصصی و بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارها و تکنیک‌های اجرایی و با حضور برجسته‌ترین اساتید کشور فراهم می‌سازد.

این رشته نگاهی متوازن به موجودیت‌های “فنی” و “فرهنگی” پدیده‌های معماری باارزش دارد و هدف از آن، تربیت مهندسان ارشدی است که ضمن آشنایی با مبانی و اصول فناوری‌های نوین معماری؛ با اصول نوین حفاظت از میراث معماری نیز آگاهی داشته باشند. ایجاد توانایی برای تهیه طرح‌های پایدارسازی و معاصرسازی ساختارها و محیط‌های تاریخی، از اصلی‌ترین اهداف این رشته است.

دانشگاه معماری و هنر پارس با پیشینه موفق اساتید خود در پروژه‌های عظیم حفاظت از میراث ایران‌زمین و با همکاری دانشگاه‌های تراز اول دنیا که در این زمینه مطرح هستند، گام در این راه نهاده تا بتواند با تربیت نیروهای زبده هم به حفاظت از میراث کشور کمک نموده و هم متخصصان ایرانی را به سراسر دنیا معرفی نماید.

اساتید رشته

دروس رشته و مهارت ها

دانشگاه پارس با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده‌ی اساتید مجرب در زمینه‌ی استحکام‌بخشی بناهای تاریخی تحصیلی و آموزش دروس عمومی و تخصصی، به حضور متخصصان در این حوزه یاری رسانده و در تلاش است دنیای وسیعی از هنر، دانش و خلاقیت همراه با صنعت را به روی دانشجویان باز کند.

فارغ التحصیلان این رشته، می‌توانند در بخش خصوصی، دولتی و یا به‌صورت مشاور حقیقی و یا حقوقی مشغول به‌کار شوند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان راه و شهرسازی و شهرداری‌های کشور می‌توانند فارغ‌التحصیلان این رشته را جذب کنند.

دانشجویان برتر و فارغ التحصیلان

گالری