منوی سایت

منوی سایت

Search
دانشگاه پارس

عنوان کتاب

فناوری معماری در سازه های مدرن

فناوری معماری در سازه های مدرن

نام کتاب: فناوری معماری در سازه های مدرن (ویرایش جدید کتاب سیستم های ساختمانی)

تالیف: پروفسور محمود گلابچی، دکتر کتایون تقی زاده، دکتر محمدرضا گلابچی 

انتشارات: دانشگاه پارس

سال انتشار: ۱۴۰۲

توضیحات: سیر تکاملی دانش سازه ای با درک چگونگی رفتار سیستم های ساختمانی آغاز شد. با چنین درکی یک معمار می تواند طراحی را با تصمیم گیری درباره نوع و چگونگی سازه در یک ساختمان خاص آغاز و تصمیم های اولیه ای در مورد ابعاد دهانه ها و تناسبات اعضا با استفاده از روش های تقریبی اتخاذ کند. هدف از تالیف این کتاب، درک مفاهیم اساسی ایستایی و شناخت سیستم های ساختمانی است. از آنجا که برای هماهنگی طرح معماری و سازه، درک حسی مفاهیم پایه ای ایستایی ضروری است، نحوه دستیابی به هماهنگی سازه و طرح معماری با شناخت عمیق این مفاهیم از دیگر اهداف این کتاب است.

در این کتاب سعی شده با کمترین استفاده از محاسبات، درک عمیقی از چگونگی رفتار سازه ها ارائه شود. با اجتناب از بیان نظریه های پیچیده، خواننده به درون اجزا کابل ها، خرپاها، تیرها، ستون ها و دال ها برای کشف چگونگی رفتار آن ها در برابر بارهای وارد بر ساختمان مانند نیروهای ثقلی و بارهای باد و زلزله برده می شود.

در این کتاب روش های پایه برای انتخاب سیستم های ساختمانی برای پروژه های معماری به صورت حسی بیان شده است. انتخاب تعدادی از پروژه های برجسته به عنوان مطالعات موردی در هر بخش با هدف تبیین دقیق اصول کلی رفتار سازه ای انجام شده است. به دلیل تاکید بر رعایت این ضوابط، نمونه های ارائه شده با معیار بیان رفتار سازه ای و شناخت تاثیر زیبایی و کارایی در موفقیت سازه انتخاب شده اند.

عناوین مرتبط

11
آموزش جامع و پروژه محور تویین موشن
نام کتاب: آموزش جامع و پروژه محور تویین موشن 2023.1Preview1...
9
بیان و معانی در فیلم نامه نویسی
نام کتاب: بیان و معانی در فیلم نامه نویسی تالیف: دکتر...
2
معماری پایدار
نام کتاب: معماری پایدار (راهبردی به سوی معماری کم کربن)...
6
راهنمای فناوری انرژی های تجدیدپذیر
نام کتاب: راهنمای فناوری انرژی های تجدید پذیر تالیف:...
7
دیزاین مفاهیم کلیدی
نام کتاب: دیزاین مفاهیم کلیدی تالیف: کاترین مک درموت...